četvrtak, 5. lipnja 2014.

Najdraže knjige po mom izboru pt. I

Odlučila sam ovaj post podijeliti u dva dijela iz jednostavnog razloga; da ne bude preveliki i da ga se lakše čita. Znam da nemaju svi vremena čitati ogromne postove pa želim pojednostavniti stvar za sve :)

Kao što naslov kaže, ovaj post će biti o meni najdražim knjigama. Pa da bez previše duljenja počnem ...


1. Noćni cirkus(The Night Circus) Erin Morgenstern u prijevodu  Alenke Mirković-Nađ u izdanju Frakture.


Ova knjiga je jedna od najboljih koje sam do sada pročitala. Doslovno je čarobna i pisana posebnim stilom u kojem slijed događaja ne prati poredak koji možemo naći u gotovo svakoj knjizi već se prošlost i sadašnjost isprepliću na toliko savršeni način da nismo zakinuti ni za jednu informaciju. Već taj sami pristup pisanju i miješaju datuma i događaja me fascinirao. Istina, na početku sam malo trebala napregnuti moždane vijuge jer nisam očekivala takav poredak, ali jednom kad se unesete u priču teško je stati. Erin je napravila savršeni cirkus u koji bi, vjerujem, svatko želio otići. Da barem stvarno postoji :)Donosim vam jedan citat na engleskom jeziku, a sigurno će ih biti još i na hrvatskom, ovo nije zadnji put da pišem o ovoj knjizi, film je navodno u razvoju (već neko vrijeme, na žalost), nadajmo se da ćemo uskoro imati neke konkretnije informacije.
Knjigu sam pročitala u totalu tri puta, prvi put na engleskom jeziku, a ostala dva na hrvatskom, no to ne znači da u budućnosti neću još nekoliko puta. Svako preporučam!

“Stories have changed, my dear boy,” the man in the grey suit says, his voice almost imperceptibly sad. “There are no more battles between good and evil, no monsters to slay, no maidens in need of rescue. Most maidens are perfectly capable of rescuing themselves in my experience, at least the ones worth something, in any case. There are no longer simple tales with quests and beasts and happy endings. The quests lack clarity of goal or path. The beasts take different forms and are difficult to recognize for what they are. And there are never really endings, happy or otherwise. Things keep overlapping and blur, your story is part of your sister’s story is part of many other stories, and there in no telling where any of them may lead. Good and evil are a great deal more complex than a princess and a dragon, or a wolf and a scarlet-clad little girl. And is not the dragon the hero of his own story? Is not the wolf simply acting as a wolf should act? Though perhaps it is a singular wolf who goes to such lengths as to dress as a grandmother to toy with its prey.” 

2. Sumrak saga (Twilight saga) Stephenie Meyer  u prijevodu svima nam dragog Vladimira Cvetkovića Severa u izdanju Algoritma.


Iskreno, nema nekoga tko više nije čuo za ovu sagu i nepotrebno je oko nje nešto posebno raspravljati, ili si osoba koja voli ovaj serijal ili si osoba koja mrzi. Ja sam jedna od onih koja voli. Iako više nisam onaj zaluđeni fanpir koji sam bila kada je cijela priča sa Sumrakom krenula, u mom srcu ove knjige još uvijek drže posebno mjesto i to iz nekoliko jednostavnih razloga:

  •  ovo su (uz Pottera) bile knjige zbog kojih sam shvatila da  knjige nisu isto što i dosadna lektira koju su nas prisiljavali da čitamo. Upravo te knjige koje sam sama svojevoljno uzela u ruke su mi otvorile novi svijet užitka u čitanju
  •  zbog ove sage upoznala sam mnogo predivnih cura koje su mi dan danas ostale predivne prijateljice i sa kojima se i nakon svih tih godina s guštom družim
  •  svatko ima svoj pogled na ove knjige i različite stvari su mu važne; meni u ovoj priči nije bitno to tko je vampir tko vukodlak ili čovjek, bitna mi je ona srž priče, da voliš osobu zbog onoga kakva je ona sama te važnost obitelji i prijateljstva


 3. Bratstvo Crnog Bodeža (Black Dagger Brotherhood) J.R. Ward u izdanju Znanja.


Na žalost, Znanje se ovdje malo igralo pa je u početku jednu knjigu na engleskom jeziku dijelili na dvije na hrvatskom jeziku. No bez obzira na to ova ekipa seksi vampira u kožnjaku osvojila me davno prije no što je Znanje i znalo za njih. Sjećam se kad sam e knjige čitala na mobitelu koji sam skrivala u pernici na satovima u srednjoj školi i čitala ko luda. :)Svaka knjiga se odnosi na pojedinog brata i ne nedostaje akcije kao ni odlično napisanih seksi scena. Jeftine su i krase ih divne naslovnice bilo u izdanju Znanja ili engleskim izdanjima tako da Vas ništa ne sprječava da ih udomite na svojim policama. 



4. Trilogija Igre Gladi (The Hunger Games)   u prijevodu Mladena Kopjar a u izdanju Algoritma


Remekdjelo dystopijskog žanra koje je, vjerujem, svima poznato. Susanne je stvorila nevjerojatan svijet u ne tako dalekoj budućnosti u kojoj su Sjedinjene Američke Države propale, izmučene sušom, požarima, glađu i ratom. Na njihovu se mjestu iz pepela uzdigao Panem, država podijeljena na vladajući Kapitol i dvanaest okruga. U znak odmazde zbog davnašnjeg ustanka, Kapitol svake godine nasumično odabire dvoje mladih predstavnika iz svakog okruga kako bi sudjelovali na Igrama gladi. Dijelom zabava za mase, dijelom taktika zastrašivanja podčinjenih okruga, Igre gladi prikazuju se putem televizije diljem Panema. Dvadeset četvero sudionika prisiljeno je ubijati svoje protivnike, a ostatak nacije dužan je Igre pratiti. Katniss nam se svima uvukla u srce kada se dobrovoljno javila kako bi spasila svoju mlađu sestru Prim, a ostalo je praktički povijest. Knjige su fantastične, a vjerujem da i ostatak svijeta s nestrpljenjem očekuje ekranizaciju posljednje knjige koja će biti podijeljena u dva djela.
Svakako preporučam!


 5. Nefertiti (Nefertiti) Michelle Moran u prijevodu  Zvjezdane Timet u izdanju Znanja.


Ovako kvalitetna knjiga rijetko se nalazi! Možda je to moje mišljenje jer sam oduvijek pokazivala zanimanje za drevnim Egiptom, a ova mi je knjiga upravo dala ono što sam i željela.  Ne znam, ali sa sigurnošću mogu reći da je knjiga čisto savršenstvo, po meni nema praznog hoda, svaki događaj je na svom mjestu i svaki je lik savršeno okarakteriziran.Zanimljivo je čitati o stvarnim osobama koje su postojale gotovo 3000 godina unazad.Knjiga je odlično napisana, svaki događaj na mjestu, a likovi kao da bi mogli svakog trena iskočiti iz stranica. Svakako preporučam!


Ovo je bilo mojih prvih top pet naslova najdražih knjiga. Sutra ili prekosutra počastim vas ostatkom top liste, a do tada slobodno mi komentirajte koje su vama prve top pet knjige.

Do tipkanja :)

1 komentar:

  1. eto sumrak i BCB su isto meni najdraži serijali :D ne znam zašto, valjda jer su dobri

    OdgovoriIzbriši