subota, 13. prosinca 2014.

Recenzija: Šuplji Grad Ranosma Riggsa (Dom Gospođice Predegrine za Čudnovatu Djecu #2)

Šuplji Grad
Ransom Riggs
Lumen, 2014

Roman započinje 1940. godine, odmah nakon događaja kojima je završila prva knjiga. Za dlaku pobjegavši s otoka gospođice Peregrine, Jacob i njegovi novi prijatelji moraju otputovati u London, svjetksu prijestolnicu čudnovatosti. Putem susreću nove saveznike, cijelu menažeriju čudnovatih životinja, i druga neočekivana iznenanđenja.

S desecima novootkrivenih (i posve zapanjujućih) starih fotografija, ova će pustolovina oduševiti čitatelje svih dobi.

Evo me opet sa recenzijom na HJ nakon nekog dužeg vremena. (bez brige, EJ nije nikuda pobjegao ;D)

Baš sam neki dan pročitala Šuplji Grad Ransoma Riggsa u izdanju Lumen knjige, nastavak vrlo uspješnog prvog djela Doma Gospođice Peregrine za Čudnovatu Djecu.

Instagram
Dugo sam i sa nestrpljenjem čekala da izađe ovaj nastavak iako sam ga do sada već nebrojno puta mogla pročitati i na EJ. Ipak sam odlučila čitati naš prijevod iz dva razloga. Prvi je taj jer je prva knjiga bila odlično prevedena (svaka čast za Nevenu Erak!), a drugi je razlog bio taj što mi je uvijek nekako trebala trunka više koncentracije za to štivo nego bilo koje drugo koje sam do sada čitala. U nadi da ću i ovaj put ostati bez daha, knjigu sam kupila na Interliberu te ubrzo krenula i sa čitanjem. Kao što su možda neki primijetili, trebalo mi je skoro mjesec dana da ju dovršim (točnije 25 dana!) što zbog manjka vremena u rasporedu, što zbog toga što sam u međuvremena ubacila drugu kratku knjigu koju sam dobila na hitnu recenziju.

Kao što mnogi od vas znaju, Dom Gospođice Peregrine me je jednostavno oborila s nogu do te mjere da mi njezina jezivost na kraju nije niti smetala. Kada sam je pročitala na samom početku ove godine samo sam čekala dan kada će Lumen lansirati njen nastavak. :)
Da ne duljim dalje... mišljenja o Šupljem gradu su veoma podijeljena i to sa dobrim pravom. Da, čitala sam recenzije na Goodreadsu (vječiti izvor informacija!) i ostala sam zapanjena. Iako je tu veliki dio publike zadovoljan i uredno daje 5 zvjezdica (što trenutno knjigu drži na ocjeni od visokih 4,3), postoje i oni koji su manje zadovoljni ili bolje reći razočarani. Pitate se u koji dio publike spadam ja?

Iskreno ću vam reći; ni ja sama ne znam. Iako sam si dala dosta vremena da si razmislim koju ocjenu da joj dam, ja i dalje ne znam :(

Instagram
Nemojte misliti da je to loše. Možda mrvicu je, ali i nije.
Knjiga je i dalje super, ali nekako mi se cijela priča počela činiti čudnom ili sam se ja jednostavno skroz izgubila u njoj. To još valja otkriti. Riggs i dalje piše onim svojim prepoznatljivim stilom, opsežnih opisa koji su mi, iskreno, u ovoj knjizi na pojedinim dijelovima postali zamorni za čitanje. Fotografije i dalje upotpunjuju onaj pomalo jezivi dojam koji samo pojačava ono što smo pročitali. No ipak, fotografije iz prve knjige su me više dojmile.
Sam zaplet nakon cijele one zbrke koja se dogodila na kraju prve knjige (ipak ne bih pisala spoilere za slučaj da ovo čita netko tko nije pročitao prvu knjigu) bio je zanimljiv, ali u nekim dijelovima me totalno zbunio te sam se u nekim trenucima  zapitala kamo sva ta radnja ide i ima li uopće kraja. Kako jedna šačica čudnovatih klinaca može išta naspram vojske praznoduha? Ali očito sam bila u krivo kad se ispostavilo da je Jacob skoro pa neki Superman. Možda sam to mogla i previdjeti, ali mislila sam da knjiga neće otići u smjeru pomalo čudnog ma koliko god ona već do sada i bila čudna.
Vidite i sami koliko sam zbunjena da sam možda i vas same zbunila :/ nadam se da ipak nisam.

Instagram
Jedan detalj koji sam zapazila i koji mi je na kraju ipak zasmetao je taj da je Šuplji Grad dobio novog prevoditelja (a i osoba za lekturu i korekturu se promijenila) i to se osjetilo. Dok je prva knjiga bila stvarno dotjerana do savršenstva, ova druga nije. Ne želim ispasti cjepidlaka i zamjeriti se nekome (pogotovo ne Lumenu jer ih stvarno volim), ali tko god će čitati prijevod i sam će vidjeti. U dosta mjesta je umjesto zareza bila točka, a znalo je biti i tipfelera. Znam da to nije ništa veliko, ali ipak... danas nije malo za izdvojiti 139,00 kn (ili nešto manje u slučaju da ste kao i ja kupili knjigu na Interliberu). Ovakve greške (ili još veće) možemo očekivati od izdavača koji svoje knjige izdaju vrlo jeftino i masovno za tržište (a vjerujem da svi znate na koga mislim), ali ne i za skuplje i kvalitetnije uveze. Eto, to mi je mala zamjerka :(
Da ne duljim previše (jer kako sam krenula, mogla bih napisati kraći roman, a ne kratku recenziju), bio bi red da napokon smislim koju ocjenu dajem knjizi. Iako bih joj vrlo rado dala četvorku, to bi bilo samo zbog stre slave i prvog djela koji me oduševio, moje srce ipak kaže trojka.

Bez obzira na tu ocjenu ja vam i dalje preporučam ovu knjigu (naravno, uz to da ste obavezni prvo pročitati Dom Gospođice Peregrine). Ja sam samo jedna mala zbunjena ribica u moru riba koje je knjiga oduševila bez obzira na sve pa se ne dajte obeshrabriti. Možda će baš vas ova knjiga oboriti s nogu, a sve što mi ostaje je čekati treći dio :)

Netko pročitao knjigu? Kakvi su vaši dojmovi?