subota, 21. ožujka 2015.

Recenzija filma: Pedeset Nijansi Sive

Već neko vrijeme odugovlačim pisanje recenzije za ovaj film. Djelomično jer sam čekala svoju seku da ga pogleda, ali zbog previše obaveza nije stigla ... a i djelom jer me strah da me nakon nje ne počnete gađati kamenjem xD

Svi smo mi sa nestrpljenjem očekivali Pedeset nijansi sive (ili u nastavku: FSoG). Knjige sam pročitala doslovno prije tri godine na EJ i bila luda za njima. Gutala sam ih jednu za drugom i nakon njih krenula tim nekim stopama BDSM svijeta te se upoznala sa puno boljim i kvalitetnijim autoricama toga žanra. Nije da naša E.L. James ne zna pisati, ali budimo realni, FSoG nije remek djelo već zanimljivo štivo za opuštanje. Meni su knjige na polici najdražih, što je tu je, takve je knjige teško izbaciti iz onog kutka srca u kojem su se na početku smjestile.

Očekivanja od filma su uvijek velika i dok neki uspiju pogoditi onu 'notu' i ugođaj, pa čak i glumce (kao npr. Ako ostanem – stvarno su mi pogodili ama baš sve), u drugim filmovima upropaste baš sve što se upropastiti da. Ne kažem da je FSoG jedan od totalnih promašaja, ali budimo realni, nisu mi se baš iskazali.

Počnimo od odabira glumaca. Dakota Johnson kao Anastasia. Već sam tu kolutala očima. Jamie Dorman kao Christian. Iz koje rupe su iskopali njega?! Mislim, ne izgleda čovjek loše, ali ne, nije to to.

Gledala sam necenzuriranu verziju i moram priznati da sam se iznenadila koliko je zapravo golotinje u filmu bilo. Dakotu nam nisu skrivali od pogleda kamera (iskreno, mogla se barem mrvicu udebljati da joj ona rebra ne vire toliko), dok njega jesu, ali nismo niti mogli očekivati da će nam ga pokazati cijelog (a da Vam iskreno i kažem, mislim da to ne bih niti htjela). U konačnici sam se i iznenadila koliko je Dakota uspjela prenijeti sve one 'kretnje' koje je Ana radila u knjizi, svo ono migoljenje, pogledi i zagrizanje donje usnice. Dorman mi je tu skroz zakazao. Bio mi je totalno umjetan, nimalo zavodljiv i skroz čudan. Nije mi prošao ni pod razno. Ne mogu Vam to opisati, nisam osjetila onaj 'klik' sa njim.  A kemija između njih je totalno očajna :( doslovno mi se plakalo na kraju filma.
Nije film toliko loš, ali nije niti Bog zna što. Fali mi ono nešto, samo mi je prošao, kao da sam gledala scenu za scenom (a ne film kao cjelinu) i oni su postali nazovi par, a ja tu ljubav nisam niti osjetila niti vidjela, samo se dogodila iz vedra neba, a ja te emocije nisam uopće primijetila.

Još jedna stvar koja mi je digla tlak kod ovoga filma je agresivni i masovni marketing. Okej, svi mi znamo da seks prodaje ama baš sve, ali ovo je bilo previše. Imala sam osjećaj da me sa svih strana bombardiraju plakatima, reklamama i promo materijalima. Mrzim agresivni i nametljivi marketing. To mi ga je odmah na početku djelomično zgadilo.

Na kraju Vam moram priznati da mi je drago da film nisam išla gledati u kino jer dati  40 kuna za ulaznicu je jednostavno previše, a na kraju iz kina izaći poprilično razočaran. Zanima me što će dalje biti sa nastavcima jer ipak je to FSoG i neće proći bez moje pažnje, ali neću biti među prvima koji će trčati u kina da kupe ulaznice, a neću niti DVD kupiti jer već znam da će biti 99 kuna (jer film je od Universala, a njihove filmove – koliko ja znam -  kod nas dostavlja Menart koji svaki novi film odmah opali na divnih 100 kn!).

Eto, to je to od mene. Nemojte me odmah razapeti na križ hehe. Već sam bezbroj puta rekla da svako ima svoj ukus pa tako je nečije razmišljanje o ovome filmu skroz drugačije i ne zamjeravam Vam ni najmanje, Vi o filmu očito vidite više od onoga što ja vidim ili osjećam i voljela bih čuti vaše mišljenje o njemu. Ima li onih koji se slažu sa mnom? A Vi kojima se film svidio, zbog čega vam se svidio? Pričajte mi, baš me zanima :)

PS. Neki dan sam na Instagramu vidjela da postoji društvena igra FSoG. Pobogu. Slažem se sa komentarom ispod fotkee blogerice koju poratim.

Broj komentara: 9:

1. Upravo zbog tog ludog marketinga nit nisam pogledala film. A knjiga mi je ubibože, odustala od nje nakon pročitane jedne petine.

1. Hahahaha onda ni film ne bi uopce bio za tebe.. Previse je surov i bez osjecaja

2. A ne znam, mene je ubio grozan stil pisanja.

2. Ja se potpuno slazem sa ovom recenzijom, sem u jednom. Glumac Dorman je meni simpatican i mislim da je odglumio super ali je film takav da on tu ulogu nije mogao da iznese najbolje. Citajuci knjige ovog zanra shvatila sam da ima dosta prica po kojim bi se snimili daleko bolji filmovi ali eto i ovo je jedno iskustvo. Pozdrav

1. Hvala na komentaru :) drago mi je da vam se recenzija dopala... Eto, možemo se samo nadati da će u daljnjoj ekranizaciji krenuti na bolje ;)

3. Mislim da je, obzirom na zanr, ovo najbolja knjiga po kojoj se moze snimiti film. Vecini onih koji su procitali FSOG to je jedini doticaj s tim stilom zivota i misle da je strasno seksi- vjerujte, ovo je prica za malu djecu u usporedbi s drugim romanima BDSM tematke. Sto se tice golotinje, pokazali su maksimum koji su smjeli pokazati.
    Marketing me ne zanima ako vec ocjenjujem film na objektivan nacin. Zasto bi me on prisilio/odbio od gledanja? Dosta sam pametna da sama prosudim je li mi film dobar il ne, ne treba mi plakat sugerirati sto da mislim.
    Sto se tice toga da nisu vjetodostojno pokazali rađanje njihove ljubavi-istina, ali treba uzeti u obzir da se ona razvijala kroz sitnice koje zbog vremenskog ogranicenja nisu mogle biti prikazane.
    Ne zagovaram film, ali mislim da je bio dobar. Tko tu trazi radnju i ne nalazi je, sam si je kriv. U knjizi ni nema radnje izvan njihova odnosa. Sto se onda ima ocekivati od filma? A glumci? To je isto prica bez kraja. Nekome su savrseni, drugima ne valjaju. Tko bi nas sve zadovoljio.
    Mislim da je najvaznije imati na umu kod prosuđivanja da je autorica sudjelovala u cijelom peocesu snimanja i ocigledno ne bi dozvolila da karakteri glumaca i likova toliko odskacu. Ako se ona slozila da je film vjerodostojna verzija knjige, onda su mozda svi vatreni protivnici filma jednostavno krivo shvatili knjigu- a to je opet njihov problem.
    Na kraju zakljucujem da sam sama ocigledno o ovome trebala napisati post. Nisam ni znala da imam toliko toga za reci :D
    Kako bilo, hvala za ovaj post i priliku da izrazim misljenje :* :* :*

1. Iskreno da ti kažem, ja ovu knjigu ne bih niti svrstavala u BDSM tematiku. Okej, dobimo mali uvid u taj svijet, ali ovo je obićni ljubić s obiljem kikny seksa i ništa drugo. Očekivala sam da će biti mnogo manje golotinje, ali gledala sam necenzuriranu verziju, stoga, Boga pitaj koliko je toga zapravo bilo za vidjeti u kinu.
      Biti pametan nema nikakve veze s time hoće li netko na kraju odlučiti je li mu film na kraju dobar ili nije. Agresivan marketing nije dobar i nisam jedina koju je to iziritiralo. Doslovno su nas obasipali sa svih strana - radio, tv, internet, dučani.. dobro da mi iz wc školjke nisu iskočili -.- Iako mi se zgadio marketing nije mi utjecao na mišljenje o filmu, samo mi je dao povoda da si dobro razmislim hoću li sudjelovati u cijeloj toj masi zaluđenih ljudi. Nemaš pojma koliko je ljudi (koji btw. u životu nikada nisu knjigu u ruku primili) nakon filma išlo čitati drugu knjigu (a da nisu pročitali prvu ofc), jer im je eto film bio nešto najbolje što im se dogodilo u njihovom životu. I svaki dan sam gutala komentare i držala ih u sebi, a neću ni sada reći sve što o tome mislim jer ne bi bilo nimalo damski od mene. Ali očito seks može prodati sve u današnjem svijetu. ;)
      Mislim da ovdje vremensko ograničenje i nije bio neki problem. Stvarno smatram da je sve to bolje moglo biti napravljeno. Gledala sam brdo filmova u kojima je kemija jednostavno tu, sveprisutna, a ne mora se niti raditi o ljubiću. Al to je opet ono kako kome. Meni je u ovom filmu kemija nepostojeća, što ne znači da je svima tako. Ipak je nedavno sa onom famoznom haljinom dokazano da svatko vidi boje na drugačiji način, očito je tako i sa kemijom na velikom platnu ;)
      Uvijek volim istaknuti da smo svi različiti i da svatko ima svoje mišljenje, kako se kome što svidjelo.. pa eto, neki su se čak i složili sa mnom što me čak i začudilo jer sam dobila dojam da su svi poludjeli za filmom.
      Što se tiče sudjelovanja autorice, tu stvarno nemam što za reći. Ona je sama pokazala na koji je način željela dočarati knjigu koju je napisala. A svima nam je dobro znano da koliko god ljudi pročitalo istu knjigu ni jedan od njih neće imati isti pogled na tu knjigu kao onaj drugi. Svi mi čitamo isto, ali svi mi stvaramo drugačija mišljenja i drugačiju priču. Stoga, ona je udovoljila nekima koji su priču zamišljali na sličan način kao i ona sama, drugima to prikazanje knjige nije bilo dovoljno dobro jer su jednostavno zamislili nešto više.
      Na kraju hvala na drugačijem pogledu na film. Zanimljivo je vidjeti različita mišljenja oko toliko stvari . Ako ne napišeš svoj post, drago mi je što si bar komentirala moj, bilo mi je dosta teško probiti led s postom o filmu oko kojeg se digla tolika prašina :) :*

4. Ma sto ljudi, sto cudi!
    Meni je super to sto me film nije razocarao (dobro, nije to 100% ono sto sam ocekivala, al nije to ni moguce traziti) i zato sam zadovoljna. Jedino mi je zao zbog onoga sto si i sama rekla- ljudi nisu procitali knjigu (ili su samo prvi dio) pa su isli u kino ocekujuci pornic i izasli razocarani i sad na sve strane cvile koliko im je bilo lose. Ali dobro, to su oni koji inace ne citaju, a za FSOG su culi negdje usput i mislili da su in jer znaju tko je mr.Grey. Takve ljude ne smatram kompetentnima da komentiraju, i njihova misljenja otpisem po kratkom postupku. To nisu obozavatelji knjizevnosti nego turisti.
    Naravno da sam komentirala, nazalost, oko mene vecina njih spada u ovo ranije nabrojenu kategoriju koja ocigledno ocekuje da Christian iskoci iz knjige tocno onakav kakvog su si zamislili pa ih sve drugo uvijek razocara. Drago mi je da sam mogla komentirati s nekim tko ima siri pogled na stvar i s cime usporediti (da, ovo je softcore, ali ne vjerujem da bi koji drugi tvrđi roman mogli snimiti bez eksplicitnih scena). :D

1. Da, masa je krenula citati knjigu zbog najave, ali hocu reci da ih je masa krenula citati tek nakon filma jer su, eto, bili toliko odusevljeni da su to morali samnom u ducanu podijeliti. Eh -_- nemam nista protiv toga da su ljudi fanovi necega, ali doslo mi je da vristim na njih 'di ste bili prije tri godine i vise kad su knjige izasle van, nemojte mi se sad pravit najvecim fanovima na svijetu!' Alo, neki su mi bili uvjereni da je E.J.James musko. MUSKO. Mislim da oko toga stvarno nemam sto komentirati :')