srijeda, 11. ožujka 2015.

Recenzija: Poslije Svega Anna Todd

Poslije svega priča je o djevojci Tessi, odlikašici u vezi s pouzdanim, stabilnim mladićem i majkom koja joj želi život u kojem nema puno odstupanja od zacrtanog, sigurnog plana. Stvari se mijenjaju kad prvog dana odlaska na studij Tessa upozna Hardina, problematičnog mladića koji živi po vlastitim pravilima.

Naravno, Tessi i Hardinu dogodi se ljubav, ali turbulentna ljubav u kojoj štošta moraju doznati kako jedni o drugome, tako i o sebi samima.

Poslije svega, prvi dio serijala o ljubavi koja ne poznaje granice, mlada američka spisateljica Anna Todd počela je objavljivati na online platformi Wattpad, inspirirana likom Harryja Stylesa iz benda One Direction.

Nije prošlo dugo da njezin serijal obori sve rekorde čitanosti te – s više od milijardu pregleda – dobije titulu najveće internetske senzacije našeg doba. Mlada američka spisateljica brzo je privukla pažnju najvećih izdavačkih kuća, a prošireno izdanje romana gotovo će istodobno biti objavljeno u 26 zemalja svijeta. Kao jedan od spisateljskih uzora Anna Todd navodi spisateljicu E. L. James i njezin roman 50 nijansi sive, koji je također izvorno započeo kao fan-proza, a nije malen broj onih koji Poslije svega nazivaju i novom inačicom 50 nijansi sive. Već su prodana i prava za filmsku ekranizaciju romana koju će producirati Paramount Pictures.

Broj stranica: 536
Jezik: Hrvatski
Datum izdanja: 07.11.2014
Godina izdanja: 2014
Uvez: Meka
ISBN/EAN: 9789533133713
Mjere proizvoda: 23 x 15 cm
Autor:

(podaci su to preuzeti sa apm stranice)

Na Profilovom blogu možete pronaći nešto više o knjizi te pokoje poglavlje.

Pozdrav ljudi! Znam da me već neko vrijeme nije bilo sa poštenom recenzijom i znam da me još uvijek čeka pisanje za onu Dirt Road Summer, ali ona će se morati još mrvicu strpiti jer čeka me zahtjevan posao opisivanja osjećaja prema ovoj knjizi. No, krenimo od početka ...

Hinder - Best is yet to come
Knjigu nam je izdao Profil još krajem prošle godine. Da vam kažem iskreno, nisam ju namjeravala primiti u ruke. Nisam znala ništa o pompi oko ove knjige, niti da ima poveznice sa One Direction-om, ma doslovno ništa. Činila mi se kao još jedna obična priča o zaljubljenim tinejđerima. Sve do prije kojih tjedan dana dok mi sestrična nije poslala euforičnu poruku i doslovno me isti čas dobila da ju pročitam. Kako sam bila u fazi traženja novog štiva i neuspješnih pronalazaka, jer bih ih obično nakon prve stranice odložila, ova knjiga me odmah uvukla svojim prvim poglavljem. A ostatak je povijest.

Tessa je odlično okarakterizirani lik. Cura sa ciljem da završi faks s najboljim prosjekom i zaposli je u jednoj od izdavačkih kuća nikada nije sanjala da bi na tom putu mogla upoznati ljubav svoga života. Jer ona već ima ljubav svog života, godinu dana mlađeg dečka Nou. Hardin nije nikakav problem, zar ne? Nije ni sam Hardin imao plan pasti na ovu uštogljenu djevojku, ali svemir je imao druge planove za njih dvoje.

Kao što nam i sam opis knjige kaže, ovo je priča o Tessi i Hardinu i tome kako su se njih dvoje zaljubili. Sve bi bilo super da Tessa nije pomalo štreberasta, a Hardin delikvent prekriven tetovažama i pirsinzima. Dva naizgled nespojiva svijeta isprepleti će se zajedno i preokrenuti sve naglavačke, doslovno. Susrela sam se sam mnogo destruktivnih parova, ali ovo dvoje su čisti tornado nasuprot bilo kojeg drugog para. Oni se mrze, a onda se i vole, no njihov put ne može proći bez mnogo spoticanja o kamenje koji si oni sami postave.

Hardin je lik s kakvima se obično znamo susresti u knjigama. Buntovnik velikih razmjera sa prošlosti koju skriva i ne mari za tuđe mišljenje. Nije da ima brdo love kao neki milijarderi iz drugih knjiga, ali ima i više nego dovoljno kako bivamo upućeni u knjizi. Dobro je okarakteriziran i dosljedan sebi iako se radi ljubavi polako mijenja. No znate kako se kaže, vuk dlaku mijenja ... ali pssst, ne smijem ništa reći.

Njihova priča je zarazna, a sami likovi su ludi do te mjere da u nekim trenucima jednostavno nisam mogla ispustiti knjigu iz ruku iako je bilo vrijeme za spavanje. Razmišljala sam o njih dvoje na poslu i maštala o tome u kojem će smjeru knjiga dalje ići (ni u milijun godina ne bih pogodila kraj). Njihove svađe i obični dijalozi izazivali su u meni brdo osjećaja i reakcija, smijala sam se i ljutila i to je ono što obožavam. Izvukla je iz mene brdo reakcija. I iako to nekim ljudima ide na živce (jer vidim svakakve komentare na Goodreadsu), mene je to oduševilo. Volim kad me knjiga natjera da nešto osjećam zajedno sa likovima o kojim čitam. Svijet nije ravna ploča, a nije ni knjiga. Treba biti uspona i padova koji u nama pobuđuju osjećaje pa makar taj osjećaj bio ljutnja, tuga ili pak veselje. Ne volim kada me knjige ostave ravnodušnom.

Taylor Swift - Style
Što se tiče same poveznice sa One Direction-om... eh, tu dolazi ono priznanje u kojem vam govorim da znam njihove pjesme (da, preslušala sam prva dva albuma), ne pratim njihov rad u potpunosti, niti znam kako se zove koji član banda, ali kužim zašto cure vrište na njihove pjesme. Tekstovi su takvi da se svaka cura osjeća posebno. Ono što hoću reći je to da ja ni u jednom trenutku Hardina nisam zamišljala kao onog Harryja Stylesa. Ne znam od kud autorica uopće ideja da on izgleda opasno. Pobogu, on izgleda ko mršavi klinac i nikako opasni panker kao Hardin. Tu joj je totalni promašaj. Ja si više maštao o jednom Jon Snowu ;) ali to je više tko kako voli, a znate što se kaže o ukusima ...

I još jedna stvar. Čitajući ovu knjigu u glavi mi se vrtjelo brdo pjesama koje mi pašu uz ovu knjigu. To su Muse Madness (jer i sam naslov sve govori), Taylor Swift Style (jer sam trenutno u TS fazi i slušam ju po cijele dane, a i paše mi pjesma) i Hinder Best is yet to come (jer eto, tekst odlično paše). Zato sam u ovu recenziju ubacila fotkice sa djelovima teksta iz pjesama.

Na kraju (nadam se da nisam ništa zaboravila!) samo mogu reći da vam od srca preporučam ovu knjigu. Ako ste fan ludih i opasnih vožnji na vlaku smrti pripremite se za ovu knjigu jer ona je puno luđa od te vožnje. Dobro se vežite da vas ne izbaci sa stolca! Od mene je dobila pet oduševljenih zvjezdica. :D

Čitali knjigu? Kakvi su vaši dojmovi?

Muse - Madness