subota, 2. svibnja 2015.

Dvije, tri o darivanjima (giveawayima) i brdu novih knjiga

Bok ljudi, kak ste mi?

Evo, odlučila sam se malo maknuti od recenzija i lude stiske s vremenom te napraviti post o giveawayima. Dosta vas me u zadnje vrijeme pitalo gdje kupujem knjige na EJ, kako dolazim do njih i slične stvari. Pa evo prilike da vam sve lijepo pojasnim :)

Sve je počelo prije gotovo pet godina kada sam napokon skupila hrabrost i odvažila se kupiti svoju prvu knjigu na engleskome, a bila je to Hush Hush ili vama poznatija kao Tiho, Tiho Anđele u izdanju Algoritma. Upravo sam u Algoritmu kupila tu knjigu i ubrzo nakon što sam shvatila da čitati na engleskom i nije nešto teško, odlučila sam početi kupovati knjige na EJ. Tada je to bilo jako zgodno i čak isplativo jer su jako dugo imali akciju 3 za 2 pa sam nakupovala stvarno puno knjiga. No kao i uvijek, sve što je lijepo kratko traje pa je i toj akciji došao kraj, a s time se i smanjio broj knjiga koje sam kupovala. Još uvijek uđem u Algoritam i potrošim poprilične svote novca na knjige na engleskom, ali ne više kao nekada. Sada to bude dva ili tri puta godišnje. (na moju žalost)

Prije gotovo godinu dana otkrila sam svijet ostalih blogova i aktivno počela pratiti neke. Sve su to redom bili strani blogovi i počela sam primjećivati jednu vrlo učestalu riječ, a to je giveaway. Iskreno, u početku nisam imala blage kako to funkcionira niti što je to, ali brzo sam se ufurala i počela osvajati stvari.


Giveawayi funkcioniraju poprilično jednostavno i ja bi ih smjestila u dvije kategorije; oni koje vi sami financirate i oni koji su financirani od strane autora čiju knjigu promovirate. Ne pričam vam o giveawayima po Fejsu ili nekoj društvenoj mreži (iako je to praktički isto) već giveawayima koji idu preko usluge Rafflecopter. Sad si vjerojatno mislite što je to, ali svi ste to barem jednom u životu vidjeli pogotovo ako pratite moj blog. Evo kako to izgleda na jednom od giveawaya na mom blogu.

Ovaj giveaway održava se već neko vrijeme pošto vidite da sam već ušla u neke dijelove (oni koji su sivi i manje istaknuti). Gore u lijevom kutu vidite koliko taj giveaway traje, u sredini lijevo vidite koliko je do sada bilo sveukupnih ulazaka u to darivanje, a u desno u sredini je broj ulazaka koliko ste vi ostvarili. Skroz desno su neki opći podaci. Da bi ušli u takav giveaway potrebna vam je samo email adresa i korisničko ime. Nakon toga sve je poprilično jednostavno. Prvu stvar na koju trebate obratiti pozornost je to je li giveaway internacionalan (INTL) ili je US/CA (samo za SAD i Kanadu). Ja u svojim postovima obično napišem tko može sudjelovati. Ako je giveaway INTL onda se uključite i uz malo sreće možete osvojiti ono što je navedeno kao nagrada, a ako piše da je bilo što drugo osim INTL onda se suzdržite i krenite dalje. Ako u blog postu ne piše tko može sudjelovati u darivanju vrlo lako to možete provjeriti kako vam je pokazano na slici dolje. 



Tu bi vam obično trebalo pisati sve što trebate znati o tome giveawayu. Nakon toga odradite dio koji se od vas traži. To obično bude da lajkate nečiju FB stranicu, slijedite ga na Twitteru i nekim drugim društvenim mrežama, da podijelite objave itd. Ono što vam najviše bodova u cijeloj toj priči donosi je Twitter. Ako nemate korisnički račun moja preporuka je da ga napravite. Autori su ondje poprilično aktivni, a praktičniji je i anonimniji od fejsa te vam može koristiti samo u svrhu skupljanja bodova za giveawaye. Evo objašnjenja u nekoliko slika kako podijeliti objavu na Twitteru. (copy - paste)






Nakon toga dolazite svaki dan na tu stanicu i skupljate bodove na osnovu podjele posta na Twitteru. Nije komplicirano, ako se još niste okušali, samo naprijed. U slučaju da imate bilo kakvo pitanje tu sam i slobodno pitajte. I molim vas, nemojte dolaziti u napast da lažirate ulaske, napišete da ste nešto napravili, a niste. Nakon što se odabere 'pobjednik' svaki njegov ulazak se provjerava, ako ste bilo što lažirali odmah ispadate iz igre i bira se nova osoba koja će preuzeti nagradu.

U zadnjih godinu dana osvojila sam popriličan broj gift kartica sa Amazona ili knjige koje su mi blogeri poslali sa TBDa(slika knjiga gore). I iako je poštarina na Amazonu užasno visoka, uz malo stpljenja i skupljanja gift kartica lako možete doći do nekih knjiga, ili uzimati e knjige. U tom slučaju proći ćete još jeftinije.

Ponekad znam naručiti i koju knjigu preko TBDa pošto se ne plaća poštarina, ali otkako ih je preuzeo Amazon (barem sam tako čula) cijene knjiga su se podigle :( ah taj Amazon -.-''

Za kraj, evo linka s mog bloglovin računa. Tu su svi blogovi koje pratim i redovito ulazim u giveawaye, a uvijek možete svratiti i na moj blog i vidjeti što ima novoga, barem nekoliko puta tjedno pojavi se novi book blitz sa giveawayem i nemojte se ustručavati ući :)

Za sva pitanja vam stojim na raspolaganju.
Sretno svima :)

4 komentara:

  1. Zdravo, knjiški crve. :)

    Drago mi je da vidim da nisam jedina koja voli čitati knjige na engleskom jeziku, pogotovo ako je to matični jezik autora/autorice, odnosno originalni jezik na kojem je knjiga pisana. Nekako mi to ima posebnu čar, čitati riječi koje je autor doslovno napisao; ako je riječ o tvom najdražem autoru ili pak autoru koji ti posebno lijepo piše ta čar se "podupla". :)

    I ja sam primjetila da je TBD poskupio i zbog toga mi je posebno žao jer znala sam naručivati s te stranice gotovo mjesečno, a sad si ni to ne mogu priuštiti.

    Ja sam sama davno vodila nekakav blog o knjigama koje su me se posebno dojmile, no nekako sam prestala pisati zbog inih razloga. Adresa je zovemsesjecanje, a blog se nalazi na stranicama blog.hr-a. Bilo bi mi drago da baciš pogled tek tolko da vidim isplati li se i dalje pisati. :)

    Radujem se tvojim novim postovima. :) Lijep pozdrav još jednom. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hvala na komentaru :) uvijek je lijepo vidjeti da ljudi čitaju na engleskom!
      već jurim na blog, pozadina je zelenkaste boje? da ne ispadne da sam zalutala na nečij tuđi blog xD

      Izbriši
    2. Je, leptirić je s lijeve strane. :) Blog je malo derutan, al možda ga i opet pokrenem.

      Izbriši
    3. blog ti je jako ie lijepi :) ja sam veliki fan leptirića i već si me tu osvojila ;)
      svakako bi mu trebalo još pridodati malo pažnje i poigrati se, ali to je na tebi.. ja ne bih odustala od njega, ali to ovisi o tebi i o tome koliko slobodnoga vremena imaš na raspolaganju. Ako se ikada odlučiš nastaviti blogati samo javi (ako treba ikakva pomoć, savjet), a možemo odraditi i pokoju suradnjicu ;)

      Izbriši