srijeda, 3. lipnja 2015.

Recenzija: Ljupke Kosti Alice Sebold @Algoritam_hr

Prije nekoliko tjedana, na Instagramu sam objavila fotku svog primjerka knjige Ljupke Kosti koju nam donosi izdavačka kuća Algoritam. Obično taggam Algoritam na njihovim izdanjima i kako mi je Instagram povezan sa Twitterom, ekipa iz Algoritma je spomenula kako bih mogla napisati i osvrt na ovu knjigu i evo ga, idem se primiti posla i napisati ga.

O knjizi (preuzeto sa Algoritmove webstranice) :

Rijetki su romani koji ostave dojam koji traje i traje, koji izazovu podvojene osjećaje koji ne jenjavaju ni dugo vremena nakon što ste pročitali posljednju stranicu, a još su rjeđi oni kojima se morate vratiti. Ljupke kosti Alice Sebold jedan je iz kategorije najrjeđih - šokantan, provokativan, potresan i nezaboravan. Četrnaestogodišnja Susie Salmon silovana je i ubijena u prvom poglavlju romana. Njezin susjed, serijski ubojica, zakopao je njezin leš, a sve one mučne, nesretne događaje koji slijede: šok, nevjericu, raspad njezine obitelji za koju je breme tog stravičnog događaja jednostavno preteško, Susie će ispričati sama. Iz raja. U njezinu dijelu raja, u kojem su se svi događaji odigrali jučer, koji nalikuje na školsko igralište i gdje joj je omiljena literatura Seventeen, Glamour i Vogue, Susie ima sve što poželi, osim onog što bi najviše željela – biti ponovno na Zemlji sa svojima najdražima. Američkoj spisateljici Alice Sebold, koja je i sama bila žrtva silovanja (o svom jezivom iskustvu i, što je najgore, o stavu okoline prema njoj napisala je knjigu pod naslovom Lucky "Sretna") uspjelo je nešto naizgled nemoguće, da uz takvu premisu napiše općeprihvaćen bestseller. Roman Ljupke kosti još nije sišao s ljestvica najprodavanijih knjiga u SAD-u, a urednik Zlatko Crnković se potrudio da i hrvatski čitatelji saznaju zašto. Prijevod potpisuje Gordana Popović-Vujičić a prepoznatljiva likovna oprema djelo je Nenada Martića.


Moram priznati da sam film pogledala prije čitanja knjige. Do sada ste već svi vi shvatili kako sam ja čudna s krimićima i da ih nekako lagano zaobilazim kada ih treba čitati, no film me toliko očarao da sam jednostavno bila preznatiželjna i željela sam doznati kako sve to zajedno izgleda u knjizi.

Kao što i sam opis da nagovijestiti, knjiga je šokantna i poprilično potresna. To je ono što nisam očekivala iako me film mogao dobro pripremiti za to, ali nisam očekivala da će se svaka emocija napisana u knjizi ucrtati i u moje srce.

Ova knjiga nije samo krimić već i svašta ostalo pomalo. Ovo je obiteljska drama jer vidimo dobar  uvid u krhotine života cijele obitelji nakon što Susie netragom nestane. Ovo je priča o mladoj i dragoj djevojci prije nego što joj je oduzet svaki san o životu. I na kraju, ovo je uvid u Susieinu verziju Raja, ili bolje reći putu prema tamo.

Na kraju me knjiga ostavila poprilično potresenu jer je i sama autorica bila žrtva silovanja samo što je ona na kraju izvukla živu glavu. I dok mi nije problem gledati kojekakve krimi serije, ovu knjigu je bilo problem čitati jer vas jednostavno navede da se osjećate tužno, pobudi beskrajno mnogo emocija u vama.

Teško je reći, ali i pomalo glupavo, da vam se sviđa knjiga kao što je ova. Jer nisam sretna kada se spominju teme poput ubojstva ili silovanja, zato takve knjige i zaobilazim u širokom luku. Ali sviđa mi se kako je autorica vješto ispričala ovu priču bez obzira koliko ona možda bila teška.


Ako ste ljubitelj ovakvih knjiga, od mene svakako imate preporuku, a i ako niste, samo prvo s oprezom pristupite i otvorenoga uma.

Prezime mi je bilo Salmon (što na engleskom znači losos) ime mi je bilo Susie. Imala sam četrnaest godina kad sam, 6. prosinca 1973, ubijena. Na fotografijama nestalih djevojčica iz sedamdesetih godina objavljenim u novinama, većina ih je nalikovala na mene: bijele djevojčice s mišjesmeđom kosom. Bilo je to prije nego što su se slike djece svih rasa i spolova stale pojavljivati na kutijama od tetrapaka ili u svakodnevnoj pošti. Ja sam još živjela u vrijeme kad su ljudi vjerovali da se takve stvari ne događaju.


Nema komentara:

Objavi komentar