ponedjeljak, 14. rujna 2015.

Recenzija: The Grisha Trilogija ~ Leigh Bardugo











Moram priznati da će mi biti pravi izazov napisaiti tako dobru recenziju koliko ove knjige zaslužuju. Iskreno, prvo bih mogla vrištati kao neka fan girl jer ove knjige su jedne od najboljih koje sam pročitala.

Može me biti sram što mi je trebalo ovako dugo da ih uopće kupim i pročitam i žalosno je što još ni jedna od izdavačkih kuća nije bacila pogled na ove bisere jer knjige su sam vrh YA Fantasyja.
























Teško mi je uopće stvoriti vam predodžbu cijelog tog poretka u zamišljenoj zemlji Ravki, okruženu neprijateljima sa svih strana, a sama prijetnja jača iznutra. Dat ću sve od sebe da vam dočaram koliko mi se ovaj serijal svidio, a da ne spoilam.

Grishe su u ovoj knjizi isto što i vještice u svim drugima, no ovdje svaki red Grishe ima svoje moći. Tu je Darkling, njihov nazovi šef koji ih sve drži na okupu te vođa Druge Vojske koju sačinjavaju Corporalki, Etheralki i Materialki. Više o svima njima možete pronaći na autoričinoj stranici.



Priča prati glavnu junakinju Alinu te prikazuje Ravku kroz njene oči, način na koji otkrije samu sebe i ono što je od rođenja, te njen put od obične djevojke do nečeg puno većeg no što je ikada mislila.

Darkling, najmoćnija Grisha želi baš Alinu. Zbog čega kad je ona samo obična djevojka koja izrađuje karte? Je li moguće da je Alina ipak nešto više od onoga što želi pokazati svijetu. Darklig to zna, poznaje njenu duši i želi ju uz sebe.

Mal je oduvijek bio tu, kao siročad Alina i on provodili su dane zajedno igrajući se, odrastajući, no veže ih nešto puno jaće od samo jakog dječjeg prijateljstva. Ljubav ili nešto više...?

Cijela priča omotana je misterioznošću srednjega vijeka te smještena u zemlju nalik na Rusiju, čak su i neke riječi posuđene.























Sve tri knjige imaju poprilično brzi tempo. Shadow and Bone je fenomenalna te nas odlično uvede u cijelu priču. Nisam mogla stati dok je nisam pročitala a onda me ostavila gladujući u želji za još više Grisha svijeta. Kada mislite da znate nešto to se naglo preokrene i toliko vas udari da bi mogli vikati na knjigu 'ne, ne, ne, to nije moguće'.  Nevjerojatni i neočekivani prevrati će vas totalno izbaciti i samo još više pojačati vašu znatiželju prema ovim knjigama. Zato sam i zaostala za recenzijama jer sam nakon svake knjige morala ići dalje i čitati, nisam imala vremena za pisati
mišljenja o knjigama. Drugi dio, Siege and Storm ima mrvicu sporiji tempo od Shadow and Bone no i dalje je užasno zanimljiva i samo nas još više uvlači u samo srce Ravke i potrebu za njeno spašavanje. Ruin and Rising veliko je finale svega što se u prve dvije knjige nakupilo i jednostavno vas na kraju baci na koljena jer želite još Ravke, još njenih junaka, pa čak i negativaca.  Da vam budem iskrena, kraj ovog serijala očekivala sam, ili bolje reći priželjkivala, na malo drugačiji način no sve u svemu i dalje sam jako zadovoljna onime što sam dobila, pa čak i oduševljena.


























Knjiga je iz mene izmamila brdo emocija, od tuge do sreće, od strepnje pa do smijanja na glas, a sami znate da sam veliki fan emocija u knjigama. Leigh je odličan pripovjedač. Zbilja bih volje da mogu pisati poput nje. O knjigama sam razmišlja većinu dana dok sam bila na poslu, zamišljala Ravku i maštala o Darklingu te Alini ;)
















U konačnici, rekla bih da je Grisha trilogija nešto kao Igra prijestolja za mlade. Bez eksplicitnih scena no jednako toliko krvava. Prodana su i prava za film, samo što mi se nekako čini da ćemo se načekati kao i sa Noćnim Cirkusom :/

Stoga, na kraju mi ne ostaje ništa osim moliti Boga da netko prevede ove fenomenalne knjige jer nećete ostati ravnodušni prema njima. Prvo sam se zaljubila u ove divne korice, a potom i u samu priču koja je zbilja jedan ludi tobogan nakon kojega jako dugo ostaneš pod dojmom. 

Jedva čekam da mi stigne Six of Crows pa da se ponovno vratim u Ravku :D 


1 komentar:

  1. Nekako nam naletila na ovu recenziju, uglavnom ja tek sad planiram citati, nadam se da ce i meni biti super kao svima :)

    OdgovoriIzbriši