nedjelja, 28. veljače 2016.

Recenzija ~ Crvena Kraljica Victoria Aveyard

Siromašni Crveni žive na samom dnu, a svijetom vladaju Srebrni, ratnici nadljudskih moći, koji mogu upravljati vatrom, vodom, prirodom, predviđanjem, iscjeljivanjem…

Jedna Crvena djevojka, Mare Barrow, vjeruje da se taj svijet nikada ne može promijeniti. Kada neočekivano dobije posao sluškinje na dvoru Srebrnih, naći će se u središtu svega što najviše mrzi. Ali Mare ne dugo zatim otkrije da, svojoj crvenoj krvi usprkos, i ona posjeduje izuzetnu moć. Moć koja bi mogla uzdrmati kraljevstvo Srebrnih! Moć koja bi mogla pokrenuti revoluciju!

Tko će pobjediti u svijetu krvnih podjela? Hoće li Crvena kraljica zavladati Srebrnim svijetom?

Moram priznati, zanimljiva naslovnica. Kada sam krenula sa čitanjem nisam imala previše pojma u što ulazim. Nisam čitala tuđe recenzije, ali sam vidjela da ima visoke ocjene pa pomislih, zašto ne, sigurno je dobra.

Kako i sam opis gore kaže, Mare je obična djevojka koja živi u siromaštvu. Rođena kao Crvena (zbog svoje boje krvi), nema nikakve privilegije već raditi za Srebrne ili otići u rat koji se vodi već više od stotinu godina. Srebrne mrzi iz dna duše kao i ostatak njenoga naroda, ali baš će se pronaći usred njihovog središta, u srcu kraljevstva, oči u oči sa princem i budućim kraljem.... Zašto je Mare posebna i što se sve dešava u knjizi..? Znate i sami da to morate sami otkriti, a ja ću vam što bolje probati dočarati svoje osjećaje prema ovoj knjizi.

Prvo i osnovno, zapravo najbitnije pitanje, je l' mi se knjiga svidjela? DA, odgovor je veliko da, je :) iako sam se malo dvoumila koju ocjenu da joj dam, četvorku ili peticu, na kraju je eto pet zvjezdica, iako je recimo prosjek nekih 4,6. Knjiga uveliko podsjeća na neke distopijske prethodnice, meni najviše na The Grisha trilogiju gdje je naša Mare užasno slična Alini Starkov, ili pak i Igrama Gladi zbog ogromnih razlika i podjeljenosti u društvu a i samih borbi u arenama, kako Srebrnih tako i onih zadnjih scena (koje nećemo spominjati da ne bi spoilali, ali oni koji su čitali dobro znaju na što mislim). Vidi se da je autorica dosta toga posudila iz nekih knjiga, ali to me nije naljutilo jer se ipak vidi da žena zna pisati. Shvaćam da je danas teško napisati originalnu knjigu a da ne liči na neku drugu. Tako je i sa ovom, u srži je upravo ono što je svaka dystopijska knjiga - veliki jaz između društava, revolucija koja raste i na vrhuncu dolazi do pobune i slamanja određenog društva.

Mare je jak karakter i nije se dala podrmati do samoga kraja. Doslovno mrzi Srebrne do zadnje stranice knjige iako shvaća da postoji poneka iznimka. Spremna je suočiti se sa svakom nadolazećom preprekom pa makar ju to ubilo, sve samo kako bi spasila svog najboljeg prijatelja ili veći i konačni cilj.

Iskreno, ne znam o čemu da vam pišem kod ove knjige jer kad bih počela, mogla bih vam iznijeti previše spoilera. Sama sam već na dobrom početku shvatila tko je onaj stranac kojega je pokušala opljačkati. A možda sam si i sama kriva što mi je knjiga bila predvidljiva, jer eto, kako sam ja znatiželjna kokoška, kada imam knjigu koja je u printanom izdanju, volim zaviriti među zadnje stranice (zbog ovog me BF u srednjoj znala puknut u ruku :P) i saspoilat si sve moguće i nemoguće, tako da sam zapravo cijelo vrijeme znala tko je glavni negativac. Da nisam zavirila možda bi mi i bez toga bilo jasno.. ali eto, moram ja biti znatiželjna xD

Sve u svemu, DEFINITIVNO PREPORUČUJEM :D