ponedjeljak, 4. srpnja 2016.

O darivanjima

Znam da vam se ovaj post vjerojatno neće dati čitati pošto je poduži, ali trebali biste ga pročitati bili vi samo ‘fan’ neke stranice ili voditelj iste, a često se pridružujete darivanjima ili vodite iste. Bilo bi vrijeme da napokon saznate neka pravila, ali i vaša prava. Ako vas zanima, nastavite čitati, ako ne, klik na x.


Ako ste i dalje ovdje, dozvolite mi da vam o svemu tome ispričam na onaj način koji ja najbolje znam.


I sami znate, ako ste pratili moju stranicu, da je u zadnje vrijeme bilo podosta darivanja. Tome mogu biti zahvalna jako velikom broju djevojaka koje su velikodušno poklonile enormni broj knjiga u tako kratkome vremenu. Svakoj od vas klanjam se do poda, nisam ni shvaćala koliko ima dobrih ljudi dok mi se vi niste javile u inbox.





Veseli me obradovati nekoga kada dobije knjigu, lijepo je kad nekome uljepšaš dan. Znam i sama kako je meni kada ja nešto osvojim na giveawayima.

Ne znam shvaćate li to, ali organizirati ovoliku količinu darivanja zbilja nije jednostavno kada imate rokove i sami ste ograničeni vremenom jer ne možete stalno visiti za laptopom i ponekad budete od jutra do navečer na poslu, da ne pričam o obvezama kod kuće (uopće neću spominjati kako u zadnja dva tjedna nisam pročitala ništa kako se spada).

A tu dolazimo do toga da bi zbilja bilo vrijeme da vam na vidljivo mjesto napišem pravila za koja vas molim da se svi pridržavate jer u zadnje vrijeme je bilo problema oko ne shvaćanja istih.
  • U svakom darivanju postoji do kojeg datuma darivanje vrijedi. Svaki put na određeni datum darivanje će završiti u ponoć. Molim vas da nakon toga ne komentirate/ lajkate/ dijelite post jer s time ne postižete ama baš ništa. Samo se stavljate na moju crnu listu.


  • Na svakome darivanju će jasno pisati je li darivanje otvoreno za RH, cijelu regiju ili neku drugu određenu državu. Pošto sam i ja sama iz RH, kao i večina cura koja se javila podijeliti knjige, logično je da darivanja budu samo za RH pošto su poštarine visoke. Trudim se da moje knjige idu za cijelu regiju, ali nije uvijek lako. Jednom sam platila poštarinu stotinjak kuna. Kada su mi na pošti rekli koliko će me koštati presjeklo me isti tren. I što sam napravila, progutala sam i poslala knjigu. Na početku sam bila šokirana jer sto kuna stvarno nije malo, ali kad vidim da me ta cura prati od samoga početka i da dan danas lajka i komentira onda mi ni malo nije žao, već mi je zbilja drago da je knjiga otišla u prave ruke.
    Ako se ipak kako dogodi da u brzini zaboravim staviti za koju državu vrijedi darivanje, molim vas da što prije odreagirate i pošaljete mi podsjetnik u inbox.
    Također, ako darivanje vrijedi za neku određenu državu, a vi tamo imate prijatelje ili rodbinu koja vam tu knjigu može poslati, onda vas molim da mi u komentar tako i napišete. Ako to ne napravite, ne mogu vas uračunati u darivanje. Zbilja vas molim da na to pripazite.


  • Kada objavim dobitnike, imate 48 sati da mi se javite u inbox. Ni minutu nakon toga više neću tolerirati. Pravila moraju postojati, a vi ih se morate držati, ako vam se to ne sviđa znate gdje je dislike. Ako se uključite u darivanje onda je na vama da pratite jeste li osvojili nešto, ako znate da nećete moći pratiti što se događa, onda vas molim da se ne uključujete. Jer ja se budala onda živciram radi ljudi koji se meni ne javljaju. Zašto?Jer sam totalni idiot.  Na stranici postoji postavka da možete primati notifikacije kada izađe nova objava, ako vam se ne sviđa primati notifikacije, onda možete staviti da vam se postovi prikažu prvi na news baru. Kada darivanja završe lako možete promijeniti postavke.
  • Nema navlačenja za rukav oko darivanja. Da, doživjela sam i to. Dobivala sam u inbox poruke u kojima me se žica za neke određene knjige iz darivanja. Ako ignoriram vašu poruku, mislim da bi se trebali zapitati što ne valja s istom, a ne sa mnom.

  • Ako se nekim slučajem knjiga izgubi na putu, stigne oštećena ili nešto treće, ja ili druga osoba koja ju je poslala nije odgovorna za to. Dostavljači rukuju s poštom svaki na svoj način. Ja sam sretna što nemam problema s poštarom, ali pitanje je kako se drugi odnose prema pošiljkama. To, eto, nije moja krivica i ako vaša knjiga stigne oštećena, ja ju takvu nisam poslala. U darivanjima uvijek upozorim ako knjiga ima ikakva oštećenja. Obično to bude samo na hrptu ako poklanjam knjigu koju sam prethodno pročitala. Žao mi je ako se dogodi takvo nešto, ali moje ruke u tom slučaju su vezane.
  • U većini vremena knjige koje darujem su knjige koje idu s mojih polica i koje sam ja kupila vlastitim novcem. Stoga vas molim da ne budete ne zahvalni. Nemate pojma kolike sam do sad novce uložila u sve to i to iz čiste ljubavi. Da ne želim poklanjati knjige ne bih organizirala darivanja. Za sada surađujem samo s jednom izdavačkom kućom, a to je Fokus. Ako vidite neku njihovu knjigicu u darivanju, onda znate da dolazi od njih preko mene.
  • U zadnje vrijeme često vidim komentare ‘nisam ja te sreće da dobijem knjigu’ ili nešto u sličnom kontekstu. Od sad pa nadalje, ako vidim takav komentar smatrajte se diskvalificiranima. Takvo nešto mi je doslovno ekvivalent žicanja knjige. Ljudi, molim vas da to više ne radite, samo se dovodite u neugodnu situaciju.  Tek onda možete biti sto posto sigurni da zbilja neće završiti u vašim rukama. Na stranici ima više od četiri tisuće ljudi, da mogu poklonila bih svakome barem jednu, ali ne mogu i toga morate biti svjesni.

  • Fejs ili neka drga društvena mreža ni na koji način nema veze s darivanja na stranici.



A sad da vam objasnim koja su vaša prava kada su u pitanju moja i bilo koja druga stranica (a koje se većinu vremena toga uopće ne pridržavaju).

  • Ni jedna stranica od vas nema pravo tražiti da dijelite bilo kakvu objavu. Fejs točno navodi:  Administriranje promocija na Facebooku može se provoditi u sklopu stranica ili aplikacija. Za administriranje promocija ne smiju se upotrebljavati osobne vremenske crte korisnika (na primjer, nisu dopuštene opcije „podijeli na svojoj vremenskoj crti radi sudjelovanja“ ili „podijeli na vremenskoj crti prijatelja radi dodatnih potvrda o sudjelovanju“ i „označi prijatelje u ovoj objavi radi sudjelovanja“).
    Dakle, ni jedna stranica od vas nema pravo tražiti da dijelite ili tagate ljude u objavi već to radite iz vlastite želje.
    U zadnje vrijeme mi je privatni news bar zatrpan takvim objavama, a to se ne smije i vi kao osoba imate pravo prijaviti tu stranicu Fejsu, a onda ta stranica mora snositi poslijedice.

  • Stranica od vas nema pravo tražiti da ju lajkate. Fejs to ne dopušta i vi niste dužni radi darivanja lajkati neku stranicu. Opet, stranica može snositi posljedice za to. Ako vam se sviđa rad te stranice, lajkajte je radi toga, a ne zbog toga što dijele poklone.

  • Od sad pa nadalje, obvezujem se da ću u roku od 48 sati kako završi neko darivanje objaviti dobitnike. Ako se to ne dogodi, a vidite da ne objavljujem ništa drugo potražite me u inboxu. E ak vam se i to ne javljam onda znate da se nešto ozbiljno dogodilo. Ne daj Bože, ali nikad se ne zna.



Eto, mislim da bi to trebalo biti to. Znam da sam s ovim pravilima nekima stala na žulj i da će se osjećati prozvano, ali žao mi je. Mislim da je zbilja došlo vrijeme da se napokon zna tko pije, a tko plaća i da više neće biti plakanja niti natjerivanja.

Ako ste pročitali sve ovo, hvala vam na strpljenju i hvala vam ako ste me i dalje odlučili podržavati u onome što radim. Ako nakon čitanja planirate otići sa stranice, sretno vam bilo, hvala vam što ste bar malo zavirili u moj svijet.

Vaša Nina.


Broj komentara: 11:

  1. Potpisujem napisano. Spremam sličan post uskoro i nadam se da je OK ako se referiram na ovaj tvoj. :*

    OdgovoriIzbriši
  2. Amen! Ne se nervirati! Ja se trudim kod tebe već ne znam kolko udomit neku knjigicu pa niš - i kaj onda, trudit ću se i dalje! :) :P Samo uživaj! :D

    OdgovoriIzbriši
  3. Nisam znala da Fejs nema pravo na sve ovo navedeno u članku, ovo je bilo poučno! Hvala!

    OdgovoriIzbriši
  4. uvijek treba imatipravila, bravo :))

    OdgovoriIzbriši
  5. Iako sam u prvi mah bila u fazonu TLDR, ipak sam se potrudila da ispoštujem i pročitam. Pre svega moram se zahvaliti, jer sam nešto i naučila.
    Drugi deo naša prava, uvek sam pretpostavljala tako nešto, ali nikada nisam imala dovoljno volje da istražim. Nažalost sve komercijalne stranice tako funkcionišu. No, ipak, lepo je znati te informacije, nekad možda i zatrebaju.
    Pravila samog darivanja bi trebala biti zdravorazumska, ali eto, takvi smo ljudi da se moralo to i napisati, ali i dalje konstantno ponavljati.
    Svaka čast i sretan dalji rad i doprinos knjiškim moljcima. :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Hvala na ovim informacijama. Želim Ti svu sreću u daljnjem radu. :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Hvala na ovim informacijama. Želim Ti sreću u daljnjem radu. :)

    OdgovoriIzbriši
  8. Bravo i hvala puno na podjeljenim informacijama,moramo zivjeti zivot i izvan fb! ;)

    OdgovoriIzbriši