nedjelja, 14. kolovoza 2016.

Intervju i darivanje s autoricom knjige Republika Kamena Tanje Radman



Bok ljudeki! Ne mogu vam opisati kolika mi je čast što danas ugošćujem vrlo dragu mi autoricu Tanju Radman :D
Vjerojatno ste primijetili da se u zadnje vrijeme puno priča o njenoj knjizi Republika Kamena i vjerujte mi, s razlogom se priča jer je knjiga odlična :)
Na ovom linku možete saznati više o samoj knjizi i pročitati moju recenziju ako već niste.
Da ne duljim previše, tu je intervju s Tanjom, a na kraju posta će biti sve o darivanju :)



1. Od kud ideja za knjigu? Je li se dugo kuhala ili je došla iznenada?

Imam osjećaj kao da se ideja kuhala neko vrijeme jer sam imala želju napisati nešto povijesno, ali da je drugačije od standardnih romana s pravim činjenicama. U to sam vrijeme čitala Kate Quinn i njene fantastične romane čija je radnja smještena u doba Rimskog carstva. Lakoća kojom je baratala dok je miješala stvarnost sa svojom maštom mi je bila toliko fascinantna da sam poželjela učiniti isto, a moj dolazak u dubrovačku stari gradsku jezgru, učinilo je upravo to - dao mi ideju kako spojiti povijest s fantasy i sf žanrom, nešto što na našim prostorima manjka. Uz moju dugogodišnju ljubav prema knjigama i pisanju, to se činio kao savršen spoj, a tako je i ina kraju i ispao.


2. Imaš li neki izvor inspiracije koji posebno crpiš (osim samoga Dubrovnika, naravno)? 🙂


Inspiraciju crpim doslovce iz svega; glazbe, okoline, ljudi, događaja... to doslovce može biti nečija rečenica koja me posebno dojmila ili osjećaj koji me prožme u određenom trenutku. Ali naravno, najveću inspiraciju i dalje crpim iz nevjerojatnog Starog grada koji ne i nakon toliko godina još uvijek očarava. Mogla bih do kraja života pisati o njemu!


3. Koliko je glancanja zahtijevala knjiga nakon što si je završila? Jesi li onaj tip koji zna izbrisati i cijelo poglavlje ako ti se ne sviđa?


Definitivno sam tip osobe koja zna izbrisati puno više od samo jednog poglavlja 😃 pisanje Republike kamena potrajalo je dvije godine iz samo dva razloga; prvo, jer je nemoguće pisati ljeti kada je sezona i radi se punim parom i drugo, jer je to "glancanje" potrajalo sigurno pola godine. Puno toga sam mijenjala, nadopunjavala, brisala i od početka pisala sve dok nisam osjetila da je to to, dugo mi je trebalo da budem zadovoljna pričom. Vodim se po unutarnjem osjećaju i ako mi nešto ne odgovara, izbacit ću to makar bilo u pitanju pola knjige, ali na svu sreću, pisanje drugog nastavka ide puno fluidnije i lakše pa nemam takvih ispada 🙂



4. Po prijašnjim intervjuima vidim da spominješ J.K. Rowling i Tolkiena,. Možeš li izdvoji još kojeg autora koji te nadahnjuje?

Da budem potpuno iskrena, nastojim se ne povesti ni za JK Rowling, ni za Tolkienom, niti za ikim drugim. Ono što nastojim jest izbjeći stilske sličnosti, kao i fantasy poveznice, što je vrlo teško jer je gotovo nemoguće smisliti nešto originalno, u takvom svijetu mašte čini se kao da je sve već viđeno, ali ide mi poprilično dobro. U nekim su me medijima prozvali i hrvatskom JK Rowling, što je doista laskavo i vrlo lijepo, ali ono što upravo stvaram, bit će hrvatski brand i zaslužit će svoje vlastito ime, ako sve bude kako treba.



5. Po društvenim mrežama vidim da si se primila pisanja drugog djela Republike Kamena. Kada bismo je mogli očekivati i možeš li nam nabaciti koju sočnu kost što će biti dalje s našim junacima? 😉

Budući da je srce sezone u Dubrovniku i puno radim, pisanje drugog nastavka Republike ide sporije nego što bih ja željela, ali primiče se kraju. Iskreno se nadam objaviti je ove jesene kako ne bi bila prevelika pauza između prvog i drugog nastavka. Ne želim vam otkriti previše, kako bi vam bilo slađe kada se nađe u vašim rukama, ali mogu vam reći da ću se u ovom nastavku dotaknuti svakog glavnog lika pojedinačno, puta na kojem se nalaze i što se prolaze kako bi ih bolje upoznali, ali i da će ovaj nastavak biti mračniji i veći!



6. Čitaš li nešto trenutno?

Nažalost, nemam puno vremena za čitanje, ali kad god mogu uhvatim se nekih korica jer tako odmorim i dušu i tijelo.



7. Za sve naše čitatelje koji bi željeli pročitati Republiku Kamena, gdje i kako mogu doći do svoga primjerka?

Za sve one koji su zainteresirani za svoj potpisani primjerak s posvetom mogu se javiti u inbox na moj fb page - Tanja Radman


Tanji puno hvala što je odvojila svoje vremene za mene i moja pitanja, a sada bi bio red na vama da sudjelujete u darivanju! Darivanje je otovoreno za cijelu regiju i igramo se isključivo ovdje na blogu! Na vama je samo da ispod ostavite neki smisleni komentar.
Možete igrati anonimno ako nemate gmail ali onda je na vama da mi taj odgovor pofotkate i pošaljete u inbox stranice na fejsu kako bih znala čiji je odgovor u slučaju da budete pobjednik. Igramo se do sljedeće nedjelje 21.8. u ponoć. 

Inače, Tanjinom knjigom otvaram darivanja koja organiziram u povodu svoga rođendana koji je u utorak, zato stay tuned ;)

Broj komentara: 20:

  1. Divan intervju i vrlo me zainteresirala autoričina knjiga, a čitanje je moja strast i motivacija što navodim u stihovima:
    Čim jutrom otvorim oči
    Na noge lagane skočim
    Kuham kavu, doručak pravim
    I novo si štivo za čitanje nabavim

    Tako ponovim sljedećeg dana
    Jer čitanje je moja hrana
    Svaka me stranica oplemenjuje
    Ideja za čitanje nove knjige polako se kuje

    Zato - nek' knjiga svakom postane rutina
    Stranica, dvije il dvadeset za uživanje milina
    :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Svida mi se koliko je ova knjiga hvaljena i promovirana, definitivno mi je na listi za citanje, drago mi je da od silnih stranih autora imamo i odlicne hrvatske autore. Knjigom kroz zivot��

    OdgovoriIzbriši
  3. Uživam čitajući knjige a za ovu sam čula samo lijepe riječi.Slažem se da je Dubrovnik prekrasan grad i zavidim onima koji tamo žive :)U zadnje vrijeme čitam sve više domaće autore i mogu reći da ni malo ne zasostaju za stranima.Nadam se da će me sreća poslužiti i da će knjiga na moje police doći :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Republika Kamena zvuči nevjerojatno zanimljivo, i svi govore da je veliki hit stoga bih od srca željela pročitati i uvjeriti se u ovo snažno remek-djelo koje odusevljava

    OdgovoriIzbriši
  5. Nedavno sam čula za ovu knjigu. Vidjela sam naslovnicu koja je na prvi pogled izgledala kao da predstavlja knjigu, povijesnu knjigu o starom Dubrovniku. Nacrt Starog grada na starom papiru. Što bi se uopće moglo drugačije zaključiti. Onda sam vidjela ovo darivanje, pokoji komentar i moram priznati, zaintrigiralo me i malo sam detaljnije proučila Republiku. Pisac mlada cura puna mašte, knjiga je povijesna, ali u toj mjeri da zaokupi ljubitelje povijesti. Uz to je sf tako da i oni koji znaju neke detalje iz povijesti Republike mogu zajedno s spisateljicom rasplamsati svoju maštu. Obožavam Quinn koja joj je bila jedna od uzora i slažem se, spoja sf i povijesti fali na našim prostorima. To me nekako podsjeća na najdražu Zagorku, bez sf ;-), jer je i ona oko stvarnih povijesnih činjenica razvijala svoja remek djela. Mogu samo reći da unatoč tome što nisam ni prvi dio pročitala, jedva čekam drugi. I nadam se ovom potpisanom primjerku. ;-)
    Hvala i lip pozdrav iz Šibenika.

    OdgovoriIzbriši
  6. Jako mi je drago što se napokon puno priča o knjizi hrvatskog autora i autorica se čini užasno simpatičnom. Nadam se da ću uskoro dobiti priliku pročitati Republiku Kamena.:)

    OdgovoriIzbriši
  7. Evo, ja ostavljam smisleni komentar :P Salim se, zbilja me intrigirala ova knjiga. Nisam tip osobe za povijesne romane, ali ovaj mi se cini kao savrsen spoj koji bi mogla progutati u dahu. :)

    OdgovoriIzbriši
  8. Magicno me privlaci ta knjiga,prosto me mami i mirise na istoriju,romantiku i kao da krije tajnu,Pozdrav iz Novog Sada. mirjana.pajkert@gmail.com

    OdgovoriIzbriši
  9. Volim knjige sa istorisjskom tematikom, ako imaju veze sa nama znanim prostorima, onda su pun pogodak!

    OdgovoriIzbriši
  10. tacno mozes ladno da budes novinar kako pravis divne intervjue,ja mogu samo da kazem da ne postoji knjiga koja me ne interesuje,bila laka ,teska,ljubavna,povjesna,triler,ma svaka,jer knjiga je moj jedini lek sad kad sam bas u teskim vremenima,toliko ih kupujem kao nenormalana da sam cak stranici citaj da bi ziveo poklonila 5 koji su mi bili duplikati jer sam kupila a zaboravila da sam procitala,to sam i tebe pitala posto imam jos nekih knjiga koje bih poklonila ali mi nisi odgovorila,tako da samo je vazno da je knjiga

    OdgovoriIzbriši
  11. ja ne mogu ovde da ostavim komentar ne znam zasto ,ali htela sam da kazem da pravis intervjue kao pravi novinar a za knjigu meni je vazno samo da je knjiga i nista vise,jer sam luda za knjigama

    OdgovoriIzbriši
  12. Odličan intervju, odmerena pitanja, taman ono što bi i inače trebalo da nas zanima o knjizi i autoru.
    Volim kad se knjiga sama reklamira, odnosno da je neko svojevoljno preporuči drugima, sistem od usta do usta, od ruke do ruke, jer je to znak da je knjiga dobra i vredna čitanja, a posebno mi je drago kada su to knjige naših autora. Pod "naši autori" mislim na ceo region - Srbija, Hrvatska, BiH ; čini mi se da smo svi u istom sosu po pitanju spremnosti izdavača da preuzme rizik i omogući mladom piscu debitantu da se afirmiše.
    Pozdrav

    OdgovoriIzbriši
  13. Svi ovdje volimo čitati. Možda se manje čitaju domaći autori. Zato, čitajmo domaće, dajmo im priliku. Posebno mladim autorima!

    OdgovoriIzbriši
  14. Knjiga je najveci prijatelj coveka i nikada te ne moze izdati. Volim knjige raznih zanrova, tako da svaka knjiga je dobro dosla u moju licnu biblioteku. Pozdrav iz Novog Sada.

    OdgovoriIzbriši
  15. Svideo mi se jako intervju,procitala sam opis knjige jako,jako mi se dopada.Spisateljici zelim sve najbolje u daljem radu 😊

    OdgovoriIzbriši
  16. Drago mi je kada vidim celu nasu regiju povezuje ljubav prema knjigama i da postoje ljudi koji svojski doprinose tome. Kao student dosta literature sam citala na hrvatskom jeziku i opet bih ali ovaj put Republiku kamena 😊 jer svi mi knjigoljupci poznajemo samo jedan jezik a to je jezik ljubavi, mira i ciste radosti. Veliki pozdrav iz Nisa!
    nikolic.jeka@gmail.com

    OdgovoriIzbriši
  17. Evo u zadnji tren se priključujem. I nešto smisleno, pa volim knjige i povijest pa bi neki logičan zaključak bio da obožavan knjige s takvom tematikom. Hrvatska povijest mi je inače dosadna no neki autori mogu je učiniti zanimljivom pa se nadam da bi i ova knjiga to mogla.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Marina, ovaj put si ti imala najviše sreće :) molim te da mi pošalješ mail na ninaeudora@gmail.com kako bi se dogovorile oko slanja knjigice :)
      Čestitam!

      Izbriši
  18. Divan interviju.U zadnje vrijeme sam citala dosta preporuka na ovu knjigu i bas me privukla. Inace volim knjige te tematike. Spisateljici zelim sve najbolje u daljnem radu i bas je lijepo sto se i o nasim piscima puno pise! tamara2601991@gmail.com

    OdgovoriIzbriši