četvrtak, 27. listopada 2016.

Recenzija: Tisuću noći E.K. Johnston

Lo-Melkhiin je ubio već tristo djevojaka prije nego je došao u njeno selo, tražeći novu suprugu. Kad primijeti oblak prašine u pustinji, znat će da je stigao. Zna da će uzeti najljepšu djevojku u selu-njenu sestru, no ona mu to neće dopustiti.
Odlučila je da će zauzeti sestrino mjesto pa dolazi u Lo-Melkhiinov ksar, opasno i čarobno mjesto u kojem kipovi imaju nesretne oči, a tkalci izrađuju najfinije svile. Pada noć i ona vjeruje da će smrt nastupiti uskoro. No, prvo sunce izlazi, a ona je još živa. Lo-Melkhiin dolazi u njezine odaje iz noći u noć i sluša priče iz njezina života, i svako jutro ona se budi iznenađena što je još uvijek na životu.

Polako otkrivajući dvor i sve što je okružuje, ona saznaje da Lo-Melkhiin nije oduvijek bio ovakav, nekada je bio pravedan i dobar vladar. Nešto je moralo poći po zlu. I dok joj se ukazuju snažne vizije njene sestre i života koji je ostavila za sobom, shvaća da njezina moć nad Lo-Melkhiinom raste i počinje stvarati veće i snažne čarolije, dovoljno jake da spasi vladara, ako može zaustaviti vladavinu čudovišta.
»Prekrasno napisan roman koji svojim stilom i ritmom podsjeća na usmenu književnost, prava je poslastica i neočekivana fantazija koju ne smijete propustiti!« – Kirkus Reviews
»Fantazija, bogata čarolijom i mudrostima, zarobit će čitatelja u uzbudljivu avanturu. Pripovijedanje E.K. Johnston snažno je i lirsko, a priziva legendu o Tisuću i jednoj noći.” – Booklist

Moram biti iskrena, nisam znala što očekivati od ove knjige. Nikada do sada u ruke nisam primila 'retelling' ove priče i zapravo sam mislila da nikada neću pošto, iako žalosno ali istinito, ne zanima me nešto pretjerano cijela ta kultura (nemojte me sad baš počet gađat kamenjem :P). U konačnici ova knjiga ispala je jedno zanimljivo i pomalo mistično štivo.

Ne sjećam se da sam ikada u životu pročitala knjigu u kojoj samo jedan lik ima ime, a to je Lo-Melkhiin, zloglasni kralj (ili je on sultan? Ili što? Malo si zamišljam Aladina trenutno) koji okolo skuplja djevojke, ženi ih, a uskoro potom one misteriozno umiru. I tako već njih tristotinjak. U toj priči našla se i mistična junakinja bez imena koja se praktički žrtvovala kako bi spasila svoju lijepu sestru od te kobne sudbine. I tu kreće priča. Jer naša mistična junakinja bez imena preživi prvu noć, a onda i dvije, pa zatim tjedan dana. Ali nisu bile priče koje su ju održale na životu već nešto puno drugačije. Pitate se što? Znate odgovor na to pitanje, a to je da trebate pročitati knjigu :P

Nije samo naša glavna junakinja bezimena već i njena sestra i majka i majka njene sestre i otac i sva njena braća i tako u nedogled. Na prvu to me užasno zbunilo, ali kad si bolje razmislim čak ima i logike. To samo pridodaje dozi mističnosti ove knjige, a jasno mi je ako je autorica bila bez ideje za imena jer odabrati savršena imena za svoje likove često bude mučenje. Svi oni koji pišu znaju kakav je to napor.

Obično kada krenem čitati neku knjigu dobijem neko viđenje kako bi radnja mogla ići i počnem razmišljati o tome kako će ona završiti, ali ova knjiga mi je u jednu ruku bila nepredvidljiva. Zapravo, ne znam što sam uopće očekivala od samoga kraja ali zadovoljna sam time kako je završila (iako vidim na Goodreadsu da u Prosincu možemo očekivati nastavak).

Još jedna stvar koja me nekako zaintrigirala je bila ta da nije bilo nepotrebnih opisivanja već je sve dosta jasno napisano. Pogotovo osjećaji. Navikla sam na dugo i na široko čitati o osjećajima, ali ovdje nije bilo tako opširnih opisa što me na kraju ugodno iznenadilo. Ono što mi se jako sviđalo i ono što ovu knjigu djelomično čini posebnom je taj doživljaj pustinje koja nam je savršeno opisana.

Na kraju vam mogu samo reći da vam knjigu preporučujem jer ovakvo nešto vjerojatno još niste čitali :)